Kedide İdrar Sorunu ;sık Sık İdrara Çıkma,idrar Kaçırma,kanlı İdrar.

KEDİ İDRAR SORUNU ;Sık sık idrara çıkma,idrar kaçırma,kanlı idrar.

Kediler temiz olmasıyla ünlü bir evcil hayvandır.Saatlerce kendini yalayarak temizler,hiç üşenmeden…Kum kaplarındaki kumları temiz olduğu sürece kumlarına idrarlarını yaparlar..Aksi durumda yani,kum kabının dışında yere,yatak veya yastık gibi farklı yere çiş yapmaları sorun demektir..Sizin için de rahatsız edici bir sorundur,kediniz için de…Bu davranış değişikliğinin psikolojik mi,fizyolojisini bozukluğuyla ilgili mi olduğunu anlamak lazımdır..Bazen aşk ifadesi olduğunu çiftleşme dürtüsünün neticesinin de olduğu akıldan çıkarılmamalıdır..Sexüel davranışsa,kedinizi kısırlaştırmanız sorunu giderecektir…

Hasta sahibinden iyi bir anamnez almayla işe başlamalı..Doğru sorular sorarak yanıtlar dinlenmeli..Psikolojik sebeblereden önce kedinin ayrıntılı bir muayenesi yapılmalıdır..Üriner sistem ultrasonla(USG) incelenmeli,gerektiğinde röntgeni çekilmeli ve idrar tahlili yapılmalıdır..Kedinin idrarında ve idrar yollarında bir rahatsızlığı rastlanmadıysa,psikolojik nedenler araştırmalıdır..Örnek bir vaka verecek olunursa,yastıklarına çiş yapma şikayetiyle gelen bir hasta sahibinin kedisi balkonlarına gelen sokak kedilerine tepki olarak çiş yaptığını tesbit ettik..Çünkü,yaptığımız ayrıntılı muayenede(USG,idrar tahlili,Röntgen) hiç birşeye rastlamadık..Evlerindeki sonradan oluşan değişiklikleri konuşurken sorun anlaşıldı..Sokak kedilerine daha uzak bir yerde mama vermeye devam edilerek sorun giderildi..Sokaktan acınarak geçici bir süre eve alınan yavru kediye tepki veren evin kedisinin benzer çiş sorunları yaşatması gibi..
Kedilerde idrar kaçırma,sık sık idrar yapma,idrarda kan görülmesi üriner sistem enfeksiyonlarını akla getirir..Kedilerde aşağı üriner sistem enfeksiyonları sıklıkla rastlanılmaktadır..Dişi kedilerde kızgınlıktan hemen sonra üriner sistem enfeksiyonu görülebilir.Aşağı üriner sistem enfeksiyonu tedaviye çabuk yanıt verir ve nüks daha az görülür..Böbreklere kadar olan üriner sistemi enfeksiyonları ümmin sistemi de deprese ettiğinden tedaviye yanıt vermeyebilir ve nüks görülür..İdrar tahlillerinde bakteri,idrarda kan,idrarda protein,idrar Ph’sında artış görülür.Enfeksiyonun kaynağını tesbit edilmeye çalışılmalı.Kedi sahiplerinin kedilerinin çiş sıklığını,sidiğinin rengini ,çiş yaparken acı duyup duymadıklarını anlamaya çalışmalılar.

Hastalığı erkenden tesbit önemlidir..Dikkat edilmediğinde hastalık ilerleyerek yukarı üriner sisteme (böbrekler gibi..) ulaşabilir,tedaviyi zorlaştıran ve kedinin genel durumunun da bozulmasına sebebiyet verebilir..Bu durumda nüksde görülebilir..Tedavide seçilen ilaçlar,ilaçların dozu ve sürekliliği tedavinin başarısını etkiler.Veteriner hekimin tedavi süresine uyulmalı,tedaviye ara verilmemelidir..

Sıkca sorulan sorular;
1-Kedinin üriner sistem enfeksiyon görülmesinde ,enfeksiyondan korunmasında beslenme veya mama seçimi önemli midir ?
Yanıt; Önemli olduğu bir gerçek.Ama direk beslenmeye bağlamakda doğru bir yaklaşım değil..Bilindiği üzere alt kalite grubu mamaların idrar kesesine,böbreklerde taş-struvit gibi oluşumlara zemin
hazırladığı biliniyor.Ayrıca,idrar kesesindeki struvitler için özel kedi diyet mamaları öneriyoruz..Fayda da görülüyor..
2-Kedide üriner sistem enfeksiyonu olduğunu nasıl anlarım ?
Yanıt;Kedi idrarını tutamaz,kumunun dışına çiş yapmaya başlar,idrarının rengi değişmiştir (koyulaşmış veya kan rengi).Genel durumu iyidir,yer,içer..
Hastalık ilerlerse,genel durum bozulur..Az yer,keyifsizdir,sancısı vardır,sinirlidir.Karnına dokunduğunuzda ağrı hisseder,tepki verir..

Bunları da sevebilirsiniz